donderdag 14 september 2017

Tuinarchitectuur als corporate identity


Wie denkt dat tuinen louter dienen als groeninvulling maakt een fout.  Tuinarchitect Edward Vlasveld verheft de tuinarchitectuur als een design tool voor een identiteituitstraling van een bedrijf naar het publiek.

In de loop der jaren heeft Tuinarchitect Edward Vlasveld www.ffstyles.eu
een behoorlijk aantal nieuwe tuinarchitectuur https://nl.wikipedia.org/wiki/Landschapsarchitectuur  ideeen in de markt gelanceerd.   Een van deze ideeen is een richtlijn voor bedrijven om hun corporate identity omhoog te krikken met een groeninvulling rond en in het gebouw van het desbetreffende bedrijf.   hierboven ziet u een tweetal voorbeelden van dergelijke tuinarchitectuur richtlijnen.

Het bovenste voorbeeld betreft een electronica firma die een vrijwel onbruikbaar terrein om zich heen had wat voor 90% eigendom was van de lokale gemeente.   Dit terrein was gras en moest ook gras blijven.
Welnu, tuinarchitect Edward Vlasveld kennende met altijd een oplossing voor ieder tuinarchitectuur probleem kwam met het lumineuse idee om er een simpele golf in te maken met een spiraal-vormig patroon zoals een sterrenstelsel dat heeft.

Het ingenieuze van dit idee is dat men onmiddelijk ziet dat het niet alleen opvalt door de originaliteit en de oppervlakte, maar nog veel meer dat men ziet dat het man-made is.   Dat is het mooie van tuinarchitectuur volgens tuinarchitect Edward Vlasveld.   Dit tesamen met de indrukwekkendheid van de oppervlakte alsmede de originaliteit geeft het beeld dat het bedrijf zichzelf presenteerd met dezelfde visuele kwaliteit als het terrein waar het gebouw zich in bevindt.   Dit opzich creeert een corporate identity door middel van tuinarchitectuur.   Ingenieuze ideeen zijn ook te zien bij zijn collega’s Rotzler Krebs uit Zwitserland  www.rkp.ch  en WAA uit Canada   www.waa-ap.com


Het andere getoonde project is een project van een reclame bureau in arizona die zichzelf onderscheidt als de rolls-royce onder de reclame bureaus.   Welnu voegde tuinarchitect Edward Vlasveld toe tijdens het kennismakende gesprek, als u de rolls-royce wilt zijn onder de reclame bedrijven zult u zich dan ook als zodanig moeten presenteren.  Tuinarchitectuur kan daarbij een overtreffende trap zijn met een ongesproken boodschap in de richting van de klant door middel van een indrukwekkende presentatie aan de buitenkant van het gebouw.   Vlasveld heeft hier gekozen voor een plant invulling op basis van lokale materialen die bestand zijn tegen de lokale weersinvloeden.   in dit geval zijn het cactussen op een organische manier gebruikt en verder aangevuld met split en rotsblokken.


Hou tuinarchitectuur simpel, dan blijft het zichtbaar en schoon.   Dit is een veelgesproken opmerking van Tuinarchitect Edward Vlasveld, www.ffstyles.eu bij het ontwerpen van allerlei zaken binnen zijn vakgebied.  In dit geval betekende dat voor de cactustuin hierboven afgebeeld dat de invulling geen verdere materialen met zich meebracht.   Uitsluitend de schoonheid van de cactus, en het steenmateriaal.
Op deze manier is tuinarchitectuur zuiver en het beste herkenbaar.
Meer weten over Tuinarchitect Edward Vlasveld ? www.ffstyles.eu



Geen opmerkingen:

Een reactie posten