Wie denkt dat
tuinen louter dienen als groeninvulling maakt een fout. Tuinarchitect Edward Vlasveld verheft de
tuinarchitectuur als een design tool voor een identiteituitstraling van een
bedrijf naar het publiek.
In
de loop der jaren heeft Tuinarchitect Edward Vlasveld www.ffstyles.eu
een
behoorlijk aantal nieuwe tuinarchitectuur https://nl.wikipedia.org/wiki/Landschapsarchitectuur ideeen in de markt gelanceerd. Een van deze ideeen is een richtlijn voor
bedrijven om hun corporate identity omhoog te krikken met een groeninvulling
rond en in het gebouw van het desbetreffende bedrijf. hierboven ziet u een tweetal voorbeelden van
dergelijke tuinarchitectuur richtlijnen.
Het
bovenste voorbeeld betreft een electronica firma die een vrijwel onbruikbaar
terrein om zich heen had wat voor 90% eigendom was van de lokale gemeente. Dit terrein was gras en moest ook gras
blijven.
Welnu,
tuinarchitect Edward Vlasveld kennende met altijd een oplossing voor ieder
tuinarchitectuur probleem kwam met het lumineuse idee om er een simpele golf in
te maken met een spiraal-vormig patroon zoals een sterrenstelsel dat heeft.
Het
ingenieuze van dit idee is dat men onmiddelijk ziet dat het niet alleen opvalt
door de originaliteit en de oppervlakte, maar nog veel meer dat men ziet dat
het man-made is. Dat is het mooie van
tuinarchitectuur volgens tuinarchitect Edward Vlasveld. Dit tesamen met de indrukwekkendheid van de
oppervlakte alsmede de originaliteit geeft het beeld dat het bedrijf zichzelf
presenteerd met dezelfde visuele kwaliteit als het terrein waar het gebouw zich
in bevindt. Dit opzich creeert een
corporate identity door middel van tuinarchitectuur. Ingenieuze ideeen zijn ook te zien bij zijn
collega’s Rotzler Krebs uit Zwitserland www.rkp.ch en WAA uit Canada www.waa-ap.com
Het
andere getoonde project is een project van een reclame bureau in arizona die
zichzelf onderscheidt als de rolls-royce onder de reclame bureaus. Welnu voegde tuinarchitect Edward Vlasveld
toe tijdens het kennismakende gesprek, als u de rolls-royce wilt zijn onder de
reclame bedrijven zult u zich dan ook als zodanig moeten presenteren. Tuinarchitectuur kan daarbij een
overtreffende trap zijn met een ongesproken boodschap in de richting van de
klant door middel van een indrukwekkende presentatie aan de buitenkant van het
gebouw. Vlasveld heeft hier gekozen
voor een plant invulling op basis van lokale materialen die bestand zijn tegen
de lokale weersinvloeden. in dit geval
zijn het cactussen op een organische manier gebruikt en verder aangevuld met
split en rotsblokken.
Hou
tuinarchitectuur simpel, dan blijft het zichtbaar en schoon. Dit is een veelgesproken opmerking van
Tuinarchitect Edward Vlasveld, www.ffstyles.eu bij het ontwerpen van allerlei zaken binnen
zijn vakgebied. In dit geval betekende
dat voor de cactustuin hierboven afgebeeld dat de invulling geen verdere
materialen met zich meebracht.
Uitsluitend de schoonheid van de cactus, en het steenmateriaal.
Op
deze manier is tuinarchitectuur zuiver en het beste herkenbaar.
Meer
weten over Tuinarchitect Edward Vlasveld ? www.ffstyles.eu
Geen opmerkingen:
Een reactie posten